Miau byn

Hej!

Igår var vi i Miau byn som ligger i en dalgång uppe i bergen. Miau folket är ett minoritetsfolk i här i Kina och när vi var där hade dem bröllopsfirande. Alla vara fint klädda; färgglada band smyckade kvinnornas kläder. Jag är så glad att ha varit där och deras by ligger så himla fint. Husen har betydligt sämre standard än våra och deras toalett ska jag inte ens prata om men trots detta är det en väldigt mysig by. Människorna utstrålar en värme och dem bjöd in oss i deras hem för att bjuda oss på mandariner och kakor.

Bilderna blev lite mindre i dag. Det tar nämligen förskräckligt lång tid att ladda upp dem på bloggen. Hoppas ni överlever:)

PS: Kanske inte så intressant men jag blev solbränd efter att ha varit där, upp i bergen. Helt röd under ögonen då jag tittade mig i spegeln hemma.

 

Utsikten = Manifik
Bröllopskören. Bruden står andra från höger.
Alla var så fina. Man ville verkligen fota alla:)
Jag tillsammans med gästvänliga kvinnor som både sjöng och dansade för oss, när vi satt och mumsade på mandariner utanför deras hem. Jag ser verkligen ut som en jätte:) Haha

Kommentarer
Postat av: clara m

åh, vad roligt! :) kul att se traditionerna de här i kina och jättefin utsikt^^

2012-01-09 @ 17:32:29
Postat av: Kaye

Kul med bilden på dig och kinakvinnorna där man så tydligt ser skillnaden i storlek!

2012-01-10 @ 21:27:00
Postat av: Franciska

Vilka fina kläder och frisyrer de har! Du sär också väldigt fin :) Kul att du snart kommer hem så du kan berätta ännu ännu mer!

2012-01-11 @ 08:56:52
Postat av: Minnea

eller så ser kvinnorna ut som dvärgar... :P

2012-01-14 @ 11:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0