Kinesiska streck och te

Hej!

Workshops i kalligrafi och tebjudning stod på dagens schema. Kalligrafi var kul men oj så svårt. Det är flera steg som man måste göra för att få dem rätta linjerna. Jag vet inte hur många streck jag målade och det var ytterst få som blev bra.

Tebjudningen var intressant. Här dricker man inte te i stora koppar som i Sverige, utan man dricker i väldigt små. Jag gissar på att det får plats ca 3-4 matskedar i dessa koppar. Anledning till det är bland annat att te är något man ska njuta av och man ska dricka långsamt för att verkligen känna smaken.,.

Alice och Michaela
Kinesisk tebjudning
I vänta på teet
tekakor

Kommentarer
Postat av: clara m

tekopparna är verkligen små, men förstår konceptet. :) tekakorna var däremot väldigt stora. blir sugen att åka till kina bara genom att se bilderna :) hur smakade teet? fick ni smaka på tekakorna?

2012-01-03 @ 17:29:32
Postat av: Minnea

Vad roligt ni verkar ha det! Längtar efter att du kommer hem och berättar mer.

2012-01-03 @ 18:47:20
Postat av: Kaye

Vad sitter ni på? Små pallar eller golvet? Fy, jag skulle inte komma upp... Hoppas att du har det bra! Kram

2012-01-04 @ 19:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0