GOTT NYTT ÅR!!!

Hej!

Då var det 2012. Ojojoj vad tiden går snabbt men detta kommer vara ett år fullt av många nya spännande saker.

Det nya året, här i Kina firades väl. Först hade vi en supergod middag på TCG Nordica och en fin konsert och sedan bar det av till de kinesiska dansklubbarna. Det var kul och i kvarteret där klubbarna låg fanns ett torg där det hade en livesänd show. Tror att den var det iallafall:) och vid 12 slaget stod vi där, på torget och ropade in det nya året tillsammans med Kineserna:)

 

Idag har jag spenderat dagen i ateljén som ligger vid TCG Nordica och just nu håller på med en målning till mitt 100-poängsprojekt. Härligt att ha kommit igång med målandet:) Bilder finns nedan.

 

Som svar på Franciskas kommentar(fråga) i förra inlägget så kan jag säga att maten här är god men det kan vara svårt att hitta de saker man är van att äta i Sverige och visst längtar jag ibland efter "svensk mat". Som jag tidigare skrivit (förra inlägget)är bröd till frukost det jag saknar mest av allt. Här i Kina får man testa sig fram i matväg och det finns mycket spännande. Fina frukt och grönsaksmarknader och om jag ska sukta er så är det faktiskt jordgubbssäsong här i Kunming. Köpte hem en påse idag och jag kan lova er att jordgubbarna här är betydligt billigare än där hemma. Mat är väldigt billigt. Äter man på café eller restaurang är normalpris på en rätt ca 18- 20 kr och då kan man jämföra med Sverige där priset skulle ligga runt 80 kr. Man blir riktigt bortskämd här, vad det gäller matpriserna. Hur kommer man att reagera när man kommer hem igen och måste betala två gånger så mycket?
Två bildisar Cornelia och Signe i ateljén idag.

Här är min målning som jag håller på just nu. Den är lånt ifrån färdig och jag vet att vissa av er nu tänker, Sofie och hennes blommor. För er som känner mig, vet att mitt favoritmotiv är blommor, men jag har faktiskt en bra anledning till varför jag valt att göra en jätteblomma, så det så.

 


Kommentarer
Postat av: Rebecka K.

Gott nytt år Sofie!!! :D och allt ni gör låter så himla intressant :)

fin blomma också~

2012-01-02 @ 22:24:47
Postat av: clara m

åh, jag tycker jättemkt om din målning redan! Ser ut som du målat personer inuti blomman som stickar, spelar kort m.m. Kanske är helt felt ute men verkar som ditt projektarbete handlar mkt om trädgården som du berättade om där människor samlas för att umgås :) du e så kreativ och smart! :)

2012-01-03 @ 17:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0