Senaste dagarna.

Hej!

Jag har inte glömt bort bloggen om ni trodde det och här kommer några bilder från de senaste dagarna. Hoppas förresten att ni alla där hemma, haft en jättebra jul:)

Måndag, Foreigner street. På denna gata ligger ett västerlänskt café som man kan gå till om man är lite trött på Kina mat. För dem som saknar kaffe är detta café även ett utmärkt ställe att gå till.

Igår var jag på Huaxia Secondary School, som är en skola för fysiskt funktionshindrande elever.  Jag har skrivit ett inlägg om besöket på min lärares Madeleines blogg som finns som länk här nedan. Vill ni läsa om det är det bara att kicka in där:) ( Målningen här ovan är gjord av en elev)

Eleverna på skolan är så konstnärligt begåvade. Jag blev helt fascinderad av alla deras fina målningar.

Madeleine

Största koncentration krävs för att göra något så här fint.

Målningen till vänster...vill jag så gärna ha:)

Gruppfoto med Arvid, Alice, Madeleine, Jag och elever från skolan.

Vi fick också en present när vi var på skolan och jag fick denna otroligt vackra tavla som en elev har gjort. Jag är så himla glad och den kommer hängas upp i mitt rum, direkt då jag är hemma i Sverige igen.

Idag var vi på Hot Spring som är ett spa där man kan bada i varma källor. Det fanns bad i olika färger och dofter bland annat ros, mint och jordgubbsdoft . Det fanns även ett bad med småfiskar i, som åt på ens döda hud på kroppen. I det badet vågade jag bara stoppa ner mina fötter och i endast några sekunder. Det var nämligen lite läskigt och det kittlades ganska mycket när de nuddade med sina munnar på mina fötter. ( Bilden är entren till badet. Fotadade aldrig när vi väl badade men på Madeleines blogg (länk nedan) kommer det läggas upp fler bilder därifrån)


Kommentarer
Postat av: Kaye

Vilka konstverk! Förstår att du blev glad för tavlan!

Jag tittade igen på de små söta flickorna du fotade sist och undrar om det är vanligt att så små flickor målar sig - eller snarare, målas?

Kram

2011-12-28 @ 22:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0