Park och Café

Hej!
Igår tog vi alla en promenad i en jättefin park. Vackra byggnader och ett stort antal människor som matade fåglar, spelade kort, eller som vi också gjorde hade en liten picknick i det fina vädret. Det måste ha varit minst 18 grader i solen. Svensk försommar kan man nästan beskriva det som.
Resten av dagen spenderades i en konstnärsbutik och på ett café, french coffe. Dem säljer rätter med bröd där och maten här är väldigt billig jämförelsevis med Sverige. Varför jag nämner att dem säljer bröd, är eftersom jag är ibehov av bröd. På morgonen här äter vi yoghurt eller havregrynsgröt. Visserligen är det gott men man saknar att ha sin fullkornssmörgås med marmelad på.
Här är lite bilder:)
Söt liten vove, vid ett fruktstånd på vår gata.
Det är inte ovanligt att det hänger köttbitar utanför fönstren.
Den fin fina parken vi var i.
Fin fin byggnad i den fin fina parken. De färgglada mönstren är helt i min smak.
Titta vad man kan hitta. Fiskar och sköldpaddor i små små plastbehållare. Jag lider med dessa djur.

Kommentarer
Postat av: Åke

Sitter just och tuggar i mi en fullkorn med plommonmarmelad. Förstår saknaden.

Idag på nyårsafton strålar solen, marken är täckt av frost.

Vackert!

2011-12-31 @ 09:50:16
Postat av: Åke

Sitter just och tuggar i mi en fullkorn med plommonmarmelad. Förstår saknaden.

Idag på nyårsafton strålar solen, marken är täckt av frost.

Vackert!

2011-12-31 @ 09:51:51
Postat av: Kaye

...men lååångt ifrån 18 grader! Brrr

Gott slut Sofie, hoppas att ni får en trevlig nyårsafton!

2011-12-31 @ 10:14:01
Postat av: clara martin

Wow, vilken fin park! Jag älskar husen, snacka om häftig arkitektur eller hur? :) Hihi tänk om man skulle se köttbitar hänga sådär utanför fönstrena i Sverige? Häftigt och annorlunda från hur det e här.



Gott nytt år!

2012-01-01 @ 16:22:20
Postat av: Franciska

Vad roligt det är att läsa vad ni gör och se bilder så man kan hänga med i det ni upplever även om det är stor skillnad på att vara där på riktigt såklart! Hemskt med djuren i små burkar!!

Är maten okej för övrigt eller saknar du den svenska? :)



Gott nytt år! Jag saknar dig!

2012-01-01 @ 21:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0