God Jul

Hej på er,
Vill passa på och önska er , där hemma God Jul. Här i Kina, har vi firat jul genom att äta pannkaksfrukost och haft julklappsutdelning. Vi köpte alla en present var som vi sedan lottade ut och jag fick en jättefin tygpåse med söta skor sydda på framsidan:) Efter det tittade vi på Kalle Ankas Jul som Amelie hade spelat in. Senare ikväll ska vi vara vid TCG Nordica och äta julmat och titta på en Julshow, där Hedvig har ett eget dansnummer. Det ska bli kul:)
Här nedan kommer lite bilder ifrån igår, bland annat från Bird Flower market som Mika, Flora, Felix och jag besökte samt från en kinesisk lågstadieskola som vi var och hälsade på.
Bird Flower market. Här sålde de djur i massor och alla djur sitter i väldigt små burar. Mina underlater där hemma lever lyxliv jämfört med fåglarna här, på markanden.
Ekorrar
Kinesbarn är sötnosar!
Madeleine, Flora, Mika, Hedvig, Signe och Cornelia
Hedvig med skolbarn från den lågstadieskola som vi beökte.
Svea tillsammans med duktiga fotbollskillar. Vi hade faktiskt en lite fotbollsmatch emot dem. Det var kul och vi lyckades faktiskt göra 1 mål.

Kommentarer
Postat av: Dick

Hej, Sofie!



Din pappa och syster var förbi i tors och åt julmat. Jag tror jag fick godkänt på allt utom efterätten. Emma kunde namnet på din blogg. Hoppas att det är Ok att vi följer dina äventyr. God Jul önskar Dick, Arvid & Embla

2011-12-24 @ 12:46:42
Postat av: Minnea

God jul Sofie!!!

2011-12-25 @ 12:52:10
Postat av: Alexandra

God jul Sofie! Kul att läsa om vad du har för dig där borta. Kram

2011-12-26 @ 18:47:47
Postat av: Kaye

Fina bilder Sofie! Hoppas att du har haft en bra jul, du saknas i Ekhagen! Kram

2011-12-27 @ 22:41:41
Postat av: clara martin

God Jul i efterskott Sofie och gott nytt år! Älskar verkligen din blogg :) så spännande att läsa den. Men tycker något synd om djuren i de trånga burarna, stackarna :/



Stor kram från mig

2012-01-01 @ 16:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0